söndag 10 maj 2009

Vår bestyr

Solen sken i dag iallafall, skönt me lite värme! Har gjort undan lite vår bestyr i dag, krattat svärmors gård, avhårat et skinn och smurt mina kängor. har ja fler vår syslor?
Har fortfarande inte kommit på vad ja ska smöra mitt skinn med, men i kväll kör ja till Kiruna. så det löser seg..

Imorgon ska ja lämna in min sjukanmälan, en vecka till om försäkringskassan tillåter.. Hade varit oärhört skönt! går ju som en annan gås. idag kan benet varit så ömt, så himla ömt. Kanske den ömmar förr att ja har tvingat mej själv å gå så normalt som möjligt? eller har ja bara blivit så otränad? knaprar i allafall alvedon som bara den.
Ska bli roligt å se hur lägenheten ser ut, har ju bara varit dit en snabbis innan ja fick av gipset. då tog ja bara me mej posten och åkte igjen. men nu ska ja tilloch med sova där.. hoppas min extra nyckel och mina föråds nycklar kommer fram snart, vill ju rensa å äntligen få bo in lägenheten. Vill inte börja jobba igjen... inte denna vecka redan. vill följa med Jon till Rihtjem och lasera stugan, måla listena och knuterna.. olja golvet. sen är det bara å få in kaminen så är stugan beboelig! va roligt och skönt det ska bli, då kan vi alla fara dit samtidigt utan att det blir proppfullt och trångbott.. och vi slipper trampa på varann för å komma nån stans.

I sommar är alla välkomna å titta in hur vi har det där. och snart kanske vi kan bjuda in på fika i en lägenhet i gällivare också :)
Livet e skönt, även med surskinns lukt i håret

Inga kommentarer: