fredag 29 maj 2009

Mageknipe

Man kan ha mageknipe av alt mulig, men nu e det virkeli gäli! Var til og med til akuten. akuten som egentlig bare skal brukes til absolut akutte grejjer, men nejda fröken Steinfjell går inn å klager på mage ont.
Men så gjorde det også veldig ont! Har nok aldrig hatt så ont i magen för, det bare knep.. skikkeli hart! å det ville ikke sleppe. Mikaela spurte meg om jeg viste noe om meta, og jeg kunne ikke svare! bare puste sakte inn og ut, helt sammen krypen på stolen.. da tenkte jeg at det går jo over. men ikke... der satt jeg å grein, PÅ JOBB! ikke av at noe forferdelig har skjedd og jeg er lei meg.. men det gjör så ont at jeg knappt kan trekke inn pusten.

Det var skikkeli skummelt. og jeg var skikkelig redd. SÅ da ringte M akuten og kjörte meg dit.. å der var jeg andre gangen for i år!! og det site pleddet jeg fikk der har jeg ikke levert tilbake ennu. en dag skal jeg gjöre det.
der var vi, de tok blodpröver, trykte på magen min og nyran min. og noe anna jeg ikke vil si engang her. og INGENTING! ingenting er galt. er jo bra det i og for seg, men hvorfor gikk jeg dit i det store og hele? Fikk tabletta, og jeg som liker tabletter så mye! (blir så lei på å ta tabletter, selv om det bare er p-pillerog allergi tabletter jeg spiser nu syns jeg at det er nok) Skal spise tabletter som er som bomull for magen.. bomull.
veit ikke, men det er jo like bra å spise tablettene, de skal hjelpe mot en eventuell infeksjon i magen eller matstrupen. en eventuell..

Tro ikek det var nokk med fingre litt her og der, så bevdövde de strupen og magen også! og munnen, tunga og leppene var bare en bonus :) skikkelig merkelig.. litt som hos tanlegen når han ikke treff tannkjöttet, men spröyter lepper, kinn osv. men når svelge er bedöva kan man ikke akkurat svelge.. så merkelig fölelse når man pröver å svelge også går det ikke.

Nu sitter jeg i leiliheta. törr ikke ete, men nu er jeg sulten! så spiser törkakjött og drikker en öl. sikkert ikke hva legen hadde anbefalt, men men. blir jeg dårlig igjen får jeg vel springe ned til akuten. Sykkeln min er jo fortsatt på jobben.

nu er det foresten ganske bra med meg. ikke ont i magen, uten om sult. men jeg er ganske så slapp og så bleik! er helt sikker på at jeg hadde mye mer farge når jeg vaska ansiktet i morges.
i morgen, til Gällivare. veldig tidlig. 0600 ller 0740.. uh.. ska nok pakke og legge meg.

Inga kommentarer: