tisdag 15 september 2009

färger - till min lägenhet

Alltså jag har ju inte köpt en lägenhet än, men är på god väg. Imorgon ska jag till banken och fixa lånet, löfte har jag men måste ju spika det. Sen så ska jag köpa längenheten, sen bestämma när jag kan ta över den. en trea på 73 kvm.

nu går jag å drömmer om färger, vilken färg var. vet inte om det är hösten som gör det eller vad men allt lutar mot orange överallt! eller i allafall i vardagsrummet. sen grönt el. svart el. gult i hallen.. oh. tanker kring boende har ju inte velat lämna mitt huvud sen en månad tillbaka, ser så framemot vintern när jag kan börja leva och tänka annat okcså.

nu luras jag, i helgen som började i onsdags och varade till i morse har bara bär funnits i mina tankar. haha.. ingen bär, men blåbär/tyttebär/svartavinbär. i nesten varenda vakna minut när det inte regnat eller varit beck svart ute har jag plockat bär. njam!
så var det ju slakt i går. Så har tagit hand om blod, bellingar och härnor. men inga tarmar, har just lärt mej varför man inte tar tarmar nu. Så även om andra tog hand om dom sket jag i det.
Vilken härlig semester!

apropå blod, kanske inte dom blodröda väggarna i det andra sovrummet inte är så hemska?? alla fyra väggarna är blodröda. i ett litet rum med ett fönster och en vit garderob. gröss.


hm, nu ska tankarna tillbaka till jobbet. kanske ringa syrran i östersund? eller springa till posten och hämta packet? sist först og först sist!:)

super nöjd med tillvaron.

2 kommentarer:

Steinfjell sa...

de moai letne guovttis geat smihtte dien guvlui. Ruoksat mas lea olu fiskat, ja ruskat lea ge s mu jurdda. J a vel ruona..

Oaccutfal ringet!

Márehas sa...

na jahkat go ahte dat dusso lea dan dihte go dál lea cakca? oainnat go mun finan olgun de orro juohke ivdni nu cappat!


Ribáhin nohkkat ikte! ringen baitssa otne :)