lördag 9 januari 2010

så utspridda,så långt borta



dom e så utsprodda och så himla långt borta..
mina käraste vänner. Och nu saknar jag dom såå mycket.. Nu vet jag att man ska ha större planer än att skriva en tenta om man ska vara i Kiruna hela helgen utan nåt roligt. för jag vet inte när jag senast varit så här ensam, och saknat tjejerna så mycket.
jag vill skratta, skvaldra, gråta och fnittra med dom. tänkt va lycklig jag va då i Ankarede när i allafall tre av dom va på ett och samma ställe! Maggan, Ellen Inga och Anette.
men nu e den närmsta bara 17 mil bort, nästa 22, så 100, 104.. och Ellen Inga ja hon vil jag inte veta hur längt det är till.
Längtar tills jag ska få åka till åabpa igen, bara två veckor kvar nu. sen på marknan ska jag få mest möjlig ut av Maggan,Tina, Kia och sydis bruttarna. längtar så till dess.

Har väl haft lite väl lyxigt nu i jultiden. hemma i gve och med Jon hela tiden, bara tre hela dagar va vi ifrån varan. två nätter. Och konstigt är ju det nu på vintern.. då man ska klara sig utan killen hur länge som hälst.. vilken lyx det va.


I dag har jag plockat runt i lägenheten, varit en snabb sväng på stan och sytt.. mest skulle jag ju skriva på tentan, men den har jag klarat glömma. och nöjd va jag med det, inte att jag klarade glmma tentan, men för att jag slöjdat. Tinas bälte e så gott som klart. Jons kolt har inte mycket kvar. Daniels boengeskuvmie har jag åxå klarat av å förtränga. Kanske det är den som ska få mej glömma tentan imorgon.

nej, ska krypa under täcket å mana fram drömmar om tjejkompisarna.. kanske det blir bättre tills i morgon..

puss

Inga kommentarer: