måndag 18 januari 2010

Alf min alf..

Jodå, nu står Alfen så fint utanför jobbet å väntar på mej. Jag är ju så hilma nöjd, mallig och glad för alfen, han kommer förändra mitt liv.
Jag är så trött här jag sitter, lördag morgon halv 6 kom steg jag upp med en hilma förväntan. Alf skulle hämtas och luleås affärer skulle plundras för fynd. Och när vi begav oss mot innlandet igjen, jag, jon och alf stannade vi i Jokkmokk för att rädda Maggan ur et tenn-problem och skryta av alf. Men inte vet jag, tror inte jag eller Jon vet kom i håg hur det brukar vara när vi går inn hos nån.. för snabba kan vi nog inte påstå att vi är :) Maggan bjöd på middag och super selskap i form av henne själv Tinalina och Andrius.
Efter typ en två timmars snabbvisit skulel vi till porjus. bara en liten snabb tru inne hos Katarina och Nille.. jah! efter den en timmes snabbvisiten kom vi äntligen i väg.. I Porjus va vi dock bara en liten timme.

Söndag morgon fick alf vila, vi dro till Sitas på skiljning. Va ju underbart att få stå där å titta på dom flitiga, dom va faktisk några fler än renarna så fort gick det.
Och jag som skulle åka tidigt till Kiruna kom ju på att Jons krage borde sys, så det var bara att hämta kolten. åka tillbaks till porjus för att sy! jahapp. När man vaknat 06.00 fungerar inte hjärnan riktigt bra fram till 23.. men men. Krage blev det! Och Jon kommer vara så fin på marknan med sin lila kolt :)

Inga kommentarer: