måndag 3 maj 2010

tur för grannarna att jag inte jobbar i gruvan då.

Har nöstat mig ett garnnöste, skulle som börja sticka.. inte för att jag inte har annat för mig, men jag gillar ju ta på mig ännu lite mer jobb, (i allafall när jag har två ogjorda sockpar i garnlådan.) men för att jag tänkte på mina grannar och inte vill störa dom med mitt städandet.. menne.. kom på att dom stör sig mer på att jag har ett jobb. att jag inte är hemma mitt på dagen för att skotta min altan när det snöar.. och för att jag måste stiga upp på morgonen före dom vill börja dagen. Alltså jag kan inte ens fatta vad det är å störa sig på. att jag inte bara sitetr hemma på soffan hela dagarna igjenom.

Tur för grannarna att jag inte jobbar i gruvan då.

Nu har jag varit borta i tre veckor. det första grannen säger är att han släpt en lapp till mig för att jag måste skotta altanen. jag då? log brett och sa att det är självklart det första jag ska göra nr jag nu kommit hem efter å ha varit borta i TRE veckor.. Är jag svensk eller vad? kände hur jag ville knyta näven i fickan å bara gå förbi. Fy! nästa gång ska jag fråga om dom inte ska köpa lägenheten högst upp i stället, för att jag komemr vara borta flera dagar och min balkong kommer vara snöig och snön kommer smälta innan jag tänker skotta och att jag tänker fortsätta jobba och stiga upp i tid för det. ARGH!!


men men, dom är gamla och inte fattat att livet börjar när man äntligen får ledigt varje dag och får en liten slant för det.

Dom är väl som mitt smör i kylen... härsken.

Det var igäntligen det jag ville komma fram til.. gammal/härsken.
För att i dag fick jag skämmas. Min favvo hemmafru va på besök och jag försökte svira i hop ett kulinariskt måltid til henne. det blev buoidegurpi och smörgås.
Jag öppnade mitt smör, den mjölkfria sorten; den va alldeles gul och såg rätt läbbig ut.. Hon fråga fint när den utgångsdatum va... eh, i början av mars..
Jag hämtade fin smöret, den riktiga sorten. den va också alldeles gul. den hade i allafall integått ut förän i mitten av april. den tog hon för petig är hon ju inte.
jaha, men min buoidegurpi va då alldeles färsk.. men melangen jag stekte den i... usj! gått ut i januari.



jah, jag behöver handla! men hur ska jag klara å använda tre sorters smör innan det häsknar? helt ensammen, lagar mat lite då och då.. äter en smörgås på morgonen om filen är slut. och till sist gör jag riktig mat som kräver riktig smör alltför alltför sällan.
måste klura på det där tills jag ska handla igjen.. imorgon, för i dag glömde jag bort att gå på affären.


till frukost får jag äta något utan smör.


frukost utan smör, ja så är livet lite då och då..

2 kommentarer:

Marina sa...

Men köp bara riktigt smör! å mjölkfritt kanske du behöver, när du åker bort lägger du det i frysen! eller så får du dela upp smöret i 2 delar så hinner de inte bli dårligt om ena delen ligger i frysen ;)

Márehas sa...

kom på att jag bör börja tänka på vad jag lägger inn i kylen.. så nu har jag nästan inget kvar! allt allt hade gått ut.. usj! och det har jag levt på...